11.2.10

CPHFW - torsdag





Så er det blevet torsdag og anden dagen på min modeuge. I dag står den på tre shows..
Klokken 14:00 er det Wackerhaus, der skal på. Wackerhaus er et dansk mærke, som startede i 2003 og består af unge designere. Deres tøj er feminint og clean, men har også undertoner af lidt maskulinitet. Det show håber jeg ekstremt meget at jeg får lov at se, da jeg virkelig godt kan lide deres kollektioner. wow! (billederne er fra aw09 - lidt gammelt, men dog det seneste på deres hjemmeside) 
Klokken 17:00 har vi Bruuns Bazaar. Dette er et relativt gammel mærke, som startede i 1994. Deres tøj er klassisk, men dog stadig med moderne twists -nok mere henvendt til et lidt mere modent publikum end mig- dog vil jeg selvfølgelig se, hvad de har at byde på. (Buuns Bazaar har dog også et brand til de unge nemlig BZR, men det er ikke, hvad det her vil dreje sig om)
ps. jeg kunne desværre ikke stjæle billeder fra deres hjemmeside, men tjek det alligevel her
Klokken 19:00 skal Munthe Plus Simonsen pryde catwalken. Her har vi endnu et "ældre" mærke, som blev skabt i 1994 og har siden da gået fra to designere til en. Munthe Plus Simonsen lægger meget vægt på detaljer, aspekter, mønstre, farver og materialer -hvor alt er specielt designet til hver kollektion. Et andet vigtigt aspekt i designet er, at der bliver skabt nye koncepter til hver sæson.
(billederne er ss10 kollektionen) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar